Wij zijn blij om op een veilige manier u weer te kunnen helpen.

Wij zijn blij om op een veilige manier u weer te kunnen helpen.

Op maandag 16 maart zijn we gestart met het enkel verlenen van spoedzorg. Onze tandheelkundige hygiëne richtlijnen zijn zó streng dat we veilig kunnen behandelen. Nu starten de reguliere behandelingen ook weer, we hebben wel wat nieuwe spelregels:

WIJ VRAGEN U UW AFSPRAAK UIT TE STELLEN INDIEN:
• u of uw huishoudcontacten bewezen corona hebben
• u of uw huishoudcontacten in thuisisolatie zijn geplaatst
• u korter dan 2 weken genezen bent van corona
• u of uw huishoudcontacten corona symptomen hebben:
verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid en/of koorts
• u of uw huishoudcontacten in thuisisolatie zijn
• u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met verstandelijke beperking woont vragen wij u uw afspraak (tot nader orde) uit te stellen, bij spoedklachten verwijzen wij u naar een coronacentrum acute mondzorg (CAM) daar kunnen ze u helpen.

Alle overige cliënten, indien gezond / momenteel gezond voelend zijn welkom op hun afspraak!

Wij zullen bij de komende afspraak uw laatste medische gegevens controleren en daarop onze behandeling aanpassen waar noodzakelijk.
OVERIGE AFSPRAKEN GAAN GEWOON DOOR!
Controleer echter maximaal 48 uur voor uw daadwerkelijke afspraak onderstaande vragenlijst:
1. Heeft u symptomen als: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, koorts > 38 graden
2. Heeft iemand van uw huishoudcontacten bovengenoemde symptomen?
3. Bent u, of iemand van uw huishoudcontacten gevraagd in zelf isolatie te gaan?
• Ja – wij vragen u uw afspraak uit te stellen
• Nee – uw afspraak kan doorgang vinden

Wat betekent het voor (be)handeling in onze praktijk?
Eigenlijk veranderen er maar een paar kleine dingen. Vooral dat cliënten elkaar minder zullen treffen in de wachtkamer. Lees hieronder meer over de extra maatregelen om de praktijk veilig te houden.

Bescherming 1: gebruik hand-desinfectans bij binnenkomst
Voor u binnenkomt kunt u onze hand-desinfectans gebruiken. Deze hangt bij de praktijk ingang als elleboog dispenser. Raak daarna uw gezicht en ook uw mobiele telefoon niet meer aan om her-besmetting te voorkomen

• kom niet te vroeg, kom niet te laat.
• we nemen meer tijd voor cliënten zodat u minder cliënten tegenkomt.
• kom pas op de afgesproken tijd naar binnen
• wacht eventueel even in de auto tot het tijd is.
• Gezinsleden maken op geplande tijden een afspraak, maximaal 1 begeleider per kind en maximaal 1 kind per keer in de wachtkamer.

Bescherming 2: clean room policy
• het toilet is niet beschikbaar in Covid-19 tijd
• alle folders ontvangt u digitaal
• behandelplannen en begrotingen ontvangt u digitaal
• verwijzingen ontvangt u digitaal

Bescherming 3:

wij dragen een face shield, tenzij de operatie microscoop gebruikt wordt.

We zien er heel charmant uit komende tijd.

We dragen namelijk een face shield. Niet comfortabel maar wel effectief in bescherming van spetterend vocht.
• we hebben voldoende beschermingsmiddelen
• we reinigen volgens richtlijnen RIVM/WIP
• onze richtlijnen zijn HIER te lezen.

Bescherming 4 :
Mondkapjes hebben we voldoende.

Bescherming 5:
• stellen bij élke cliënt dezelfde vragen
• beoordelen of we u van dienst kunnen zijn
• passen behandelingen/bescherming aan waar nodig
• verminderen consistent de verspreiding van Covid-19

Bescherming 6: Voldoende ventilering voor schone lucht

Bescherming 7: Wij laten u met waterstof peroxide spoelen indien een behandeling gaat plaats vinden die “stuift” om zo de eventueel mogelijk aanwezige virussen van te voren te minimaliseren.

cofferdam

Bescherming 8: Indien mogelijk werken wij onder bescherming voor u en ons met een rubberdam.

Wil u alsnog uw afspraak verplaatsen?
Dat is natuurlijk geen probleem. Echter houdt wel rekening met extra wachttijden. Ik doe mijn uiterste best deze zo kort mogelijk te houden.

 

Contact informatie

Wolfskuilseweg 269
6542 AA Nijmegen

Tel: 024 204 50 50
E-mail: info@tpdo.nl