Na het trekken, wat te doen, niet te doen en wat kunt u verwachten.

• Uw tandarts heeft een gaasje aangebracht waarop u 45 minuten zachte continue druk moet uitoefenen(bijt op het gaasje). U mag tot 24 uur na de behandeling niet spoelen om te voorkomen dat het bloedstolsel weg spoelt met vergrote kans op nabloeden en /of ontstekingen. Doe de rest van de dag rustig aan, niet te veel spreken (maakt dat de wond kan bewegen en kan gaan nabloeden) en niet bukken. Indien het blijft bloeden kunt u de procedure van 45 minuten op het gaasje bijten herhalen. Als dit niet afdoende helpt dan neemt u contact op met uw tandarts of de dienstdoende tandarts.
  • Tegen zwelling kunt u dezelfde dag minstens 3 keer koelen gedurende ongeveer 45 minuten. Door te koelen krijgt u later minder zwelling van het wondgebied.
  • Voor de napijn kan uw tandarts een pijnstiller voorschrijven. Gebruik deze volgens voorschrift. Als gouden standaard wordt 1000mg paracetamol aanbevolen in te nemen na het verwijderen van het gaasje en daarna elke 6 uur.
  • Gebruik enige dagen zacht voedsel. Vermijd hete dranken en erg warm voedsel.
  • Roken heeft een zeer nadelige invloed op de wondgenezing! Rook daarom minstens de eerste 5 dagen niet na de ingreep!
  • Alcohol werkt bloed verdunnend en kan bij gebruik op de dag van de behandeling een verhoogde kans op nabloeding geven. Ook is de combinatie alcohol en pijn medicatie gevaarlijk en belastend voor uw gezondheid.
  • Vermijd de eerste dagen zwaar werk en/of intensief sporten waardoor er druk op de wond kan komen.
  • Als de wond is gehecht dan is dit met een oplosbaar hechtmateriaal(tenzij anders gemeld) Het oplosbare hechtmateriaal lost op binnen 2 weken.

Indien nodig wordt met u een afspraak gemaakt voor de nacontrole.

Heeft u problemen of maakt u zich zorgen neem dan contact op met de praktijk of buiten de openingstijden met de dienstdoende spoedtandarts.

Met vriendelijke groet,

Het team van tandartspraktijk de Oversteek